رد کردن لینک ها

استارتاپي برای استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک‌

استارتاپ لس‌1 مستقر در برلین، یک سیستم استفاده مجدد هوشمند بدون سپرده و خودکار برای محیط‌های بسته ایجاد کرده است که با کد‌های خاص قابل پیگیری است.

استارتاپ لس1 مستقر در برلین، یک سیستم استفاده مجدد خلاقانه ایجاد کرده است که از ظروف ظرفشویی دارای برچسب RFID و یک سطل زباله هوشمند متصل به یک پلتفرم دیجیتال اینترنت اشیا استفاده می‌کند تا روشی جدید برای مقابله با لیوان‌ها، درب‌ها، ظروف پلاستیکی یکبارمصرف و کارد و چنگال ایجاد کند.

برخي ظروف بسته‌بندی و خدمات غذایی مفيد، داراي یک برچسب RFID قوی و بادوام هستند. این امر هر آیتم را به یک حامل و فرستنده داده تبدیل می‌کند که قادر به انتقال داده‌های ارزشمند محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) به ذینفعان است.

هر واحد ظروف ظرفشویی دارای شناسه منحصر به‌فرد خود است، بنابراین می‌توان آن را در کل فرآیند جمع‌آوری، تمیز کردن و استفاده مجدد ردیابی کرد. هر کالا می‌تواند 800 تا 1000‌بار استفاده شود و سپس در پایان عمر آن به‌طور کامل بازیافت شود، با حذف برچسب و استفاده مجدد.

سطل‌های هوشمند را می‌توان در اطراف هر مکانی قرار داد و مصرف‌کننده به‌سادگی ظرف یا کارد و چنگال یا در واقع هر ضایعاتی را در آن قرار می‌دهد. هیچ تصمیم خاصی برای مرتب‌سازی لازم نیست زیرا مغز و حسگر سطل ظرف لس‌1 را شناسایی می‌کند، در حالی‌که یک مکانیسم مرتب‌سازی آن را از سایر اقلام زباله جدا می‌کند. همچنین با برنامه سرویس لس کلینینگ استاف‌1 در تعامل است تا به آنها اطلاع دهد که چه زمانی سطل‌ها را خالی یا نگهداری کنند.

کل فرآیند توسط یک پلتفرم دیجیتال IoT و سرویس اپ فعال می‌شود. پلتفرم اینترنت اشیا تمام داده‌ها را جمع‌آوری و کنترل می‌کند. این ظروف لس‌1 مورد استفاده را ردیابی می‌کند و بررسی می‌کند که برای رفتن به فرآیند تمیز کردن و استفاده مجدد، فقط آنها شناسایی شده باشند. همچنین هر آیتم را ثبت می‌کند و اطلاعات را به یک بانک داده ارسال می‌کند که گزارش‌هایی درباره اطلاعات کلیدی برای مشتریان لس‌1 تولید می‌کند. تمام اطلاعات جمع‌آوری شده با GPDR سازگار است.

جرالد لاموس، یکی از بنیانگذاران این شرکت توضیح می‌دهد: چیزی که سیستم لس‌1 را متمایز می‌کند، ارائه یک سیستم استفاده مجدد هوشمند بدون سپرده و خودکار برای محیط‌های بسته است.

این مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیا است و سطل‌های آشپزی قابل‌ردیابی، قابل استفاده‌مجدد و دسته‌بندی هوشمند لس‌1 را گرد‌هم می‌آورد که در سیستم مدیریت زباله مشتری در محل ادغام شده‌اند. این راه‌حل فناوری هوشمند ترکیبی را در لیگی متفاوت قرار می‌دهد، در واقع این تنها سیستم هوشمند، اقتصاد دایره‌ای و استفاده مجدد مبتنی بر اینترنت اشیا در سطح جهانی است.

به ازای هر کیلوگرم ظروف لس‌1 می‌توان 25‌کیلوگرم پلاستیک یکبار‌مصرف صرفه‌جویی کرد که در نتیجه تقریباً 50‌برابر کمتر انتشار دی‌اکسید‌کربن خواهد داشت. از آنجایی‌که سیستم واریز یا بازپرداخت ضروری نیست، مصرف‌کننده به‌سادگی کالا را برای مصرف از فروشنده خریداری می‌کند که در نتیجه هزینه تراکنش بسیار کمتری دارد و آن را بسیار ساده و کاربرپسند می‌کند.

هنگامی که پلتفرم لس‌1 برای تجمیع، تجزیه و تحلیل و گزارش فعال شود، داده‌های جمع‌آوری شده پایه و اساس مدل‌های کسب‌و‌کار و درآمد جدید را تشکیل می‌دهد. این امر برای فروشندگانی که می‌توانند مجوز یا خرید سخت‌افزار را دریافت کنند، پیشنهاد بسیار جذابی می‌کند.

لس‌1 در حال حاضر به‌دنبال سرمایه‌گذارانی است تا توسعه خود را افزایش دهد. بوریس جبسن، یکی از بنیانگذاران لس‌1 می‌گوید: «فناوری لس‌1 و راه‌حل اینترنت اشیا می‌تواند هر بسته‌بندی یکبار‌مصرف را به یک بسته هوشمند و قابل استفاده مجدد تبدیل کند، در حالی‌که بازگشت خودکار را به سطح بعدی می‌برد. سال گذشته این شرکت با موفقیت درخواست کمک مالی برای فاز 1 صندوق شتابدهنده EIC اتحادیه اروپا، برای استارتاپ‌های فردی و شرکت‌های کوچک برای توسعه و افزایش نوآوری‌های تغییر‌دهنده را فراهم کرد. پتانسیل بازار، طی 5 سال آینده، بر‌اساس یک مدل تجاری واقع‌بینانه، تنها در اتحادیه اروپا 275 میلیون یورو است.

منبع: https://packagingeurope-com

free statistics