رد کردن لینک ها

آینده بازار ظروف یکبار مصرف پس از همه گیری کرونا

آمارها از افزایش فروش ظروف یکبار مصرف با محوریت محصولات کاتلری حتی پس از پایان همه‌گیری کرونا در جهان خبر می‌دهد.

به گزارش گروه تحقیق و توسعه طب پلاستیک؛ در مطالعه‌ای جدید، شرکت مشاوره و تحقیقات بازار (FMI)، عوامل کلیدی افزایش تقاضا برای محصولات (کاتلری) یکبار مصرف را بررسی کرده است. این گزارش فروش جهانی محصولات کاتلری یکبار مصرف را در بیش از 20 بازار اصلی این محصولات، همراه با تجزیه و تحلیل تأثیر COVID-19  بر این صنعت بررسی می‌کند.
محصولات کاتلری (همچون قاشق، چنگال و کارد پلاستیکی) از مشهورترین ظروف یکبار مصرف معمولاً در رستوران‌های عرضه‌کننده فست‌فود، خدمات پذیرایی، خطوط هوایی و غیره برای مصرف انواع مواد‌غذایی ارائه می‌شوند. افزایش مصرف اقلام غذایی در خارج از خانه، به‌ویژه در رستوران‌ها و کترینگ‌ها و مراکز خدمات غذایی سازمانی مانند ادارات و شرکت‌ها، تقاضا برای محصولات کاتلری یا این گونه محصولات و ظروف یکبار مصرف قابل اعتماد را افزایش داده است.

چنگال یکبار مصرف

چشم انداز فروش محصولات کاتلری یکبار مصرف در مقایسه با الگوی قدیمی چیست؟

بر اساس تجزیه و تحلیل FMI، تخمین زده شده که رشد فروش محصولات کاتلری یکبار مصرف، بین سال‌های 2021 تا 2031، به 4.4 درصد برسد که در مقایسه با سال‌های 2016 تا 2020 که 3.4 درصد بود روند افزایشی خواهد داشت.
تاکید روزافزون بر بهداشت و دسترسی آسان، منجر به استفاده زیاد از محصولات کاتلری یکبار مصرف شده است. مزایایی مانند تجزیه‌پذیری و قابلیت ‌بازیافت، هزینه کم و طراحی جذاب این محصولات، باعث افزایش استفاده از آنها شده است. محصولات یکبار مصرف همچون قاشق ، چنگال و کادر یکبارمصرف را باید در این چارچوب مورد بررسی قرار داد.
به لطف آگاهی بالاتر، مصرف‌کنندگان تا حد زیادی به سمت محصولات قاشق و چنگال چوبی و پلاستیک‌های زیستی تجزیه‌پذیر روی آورده‌اند، زیرا آنها راه‌حل‌های پایدارتری را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، مواد نوآورانه‌ای که در نسل بعدی محصولات کاتلری یکبار مصرف استفاده می‌شود مانند نشاسته گیاهی، بامبو و نیشکر، اعتماد مصرف کننده را نسبت به این محصولات افزایش داده است.
با تغییر علایق مصرف‌کننده، تعداد زیادی از تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف، استارت‌آپ‌ها و فروشندگان مطرح این عرصه، محصولات کاتلری یکبار مصرف زیست تخریب‌پذیر را به ‌جای مواد پلاستیکی عرضه می‌کنند.
قاشق ، چنگال و کارد یکبار مصرف به عنوان یک روش مفید و راحت برای ارائه خدمات به مشتریان در فروشگاه‌های خدمات غذایی در نظر گرفته می‌شود. علاوه ‌بر ‌این، این نوع محصولات، فعالان این عرصه را قادر می‌سازد تا محصولات غذایی را به شیوه ای شیک‌تر سرو کنند. پیش‌بینی می‌شود بازار محصولات کاتلری بسته‌بندی شده، به دلیل افزایش تقاضا برای نوع بسته‌بندی شده این محصول- به دلیل خطرات بهداشتی که اغلب با شکل بدون بسته بندی آن همراه است-پس از همه‌گیری گسترش یابد.

محصولات کاتلری

بازار محصولات کاتلری یکبار مصرف در فراگیری کرونا چگونه شد؟

محصولات کاتلری یکبار مصرف در مناطق مختلف محبوبیت پیدا می‌کند. در میان همه‌گیری COVID-19، مردم در مورد اقدامات بهداشتی و ایمنی هوشیارتر شدند. بنابراین، به تدریج آنها به سمت ظروف یکبار مصرف می‌روند که بهداشت بهتری را تضمین می‌کند و در مقایسه با محصولات قابل استفاده مجدد، ایمن‌تر در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، محصولات کاتلری یکبار مصرف خطر عفونت را کاهش می‌دهد، زیرا پس از یک بار استفاده دور ریخته می‌شود. با افزایش استانداردهای بهداشتی به عنوان یک روند اجتماعی جدید، انتظار می‌رود مصرف جهانیظروف یکبار مصرف به ویژه قاشق و چنگال یکبار مصرف در طول دوره پیش‌بینی به اوج جدیدی برسد.
طی تجزیه و تحلیل تیم FMI مشخص شد که بیش از 85٪ محصولات کاتلری یکبار مصرف از پلاستیک‌هایی مانند پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن و پلی‌لاکتیک اسید تشکیل شده‌اند. اگرچه مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اصلی در حال حرکت به سمت پایداری و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مانند چوب هستند، اما مواد پایدار از کل مصرف بازار جهانی سهم بسیار کمی دارند.
با‌این‌وجود با نوآوری‌های جدید و افزایش آگاهی نسبت به حفاظت از محیط زیست، سهم مواد پایدار افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، تمرکز بر تحقیقات بیشتر، به گسترش کلی بازار کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، پروژه Bio-Plastics Europe، که در اکتبر 2019 آغاز شد، به عنوان عاملی موثر در تحقیقات مربوط به استفاده از پلاستیک زیستی در طیف وسیعی از کاربردها، از جمله محصولات کاتلری یکبار مصرف، به حساب می‌آید.

 

رشد تحویل درب‌خانه و خدمات آنلاین غذا در بازار محصولات کاتلری یکبار مصرف چگونه است؟

به دلیل رشد درآمدها در مقیاس جهانی، تغییر سبک زندگی و افزایش شهرنشینی، ترجیح مصرف‌کنندگان برای غذای آماده یا نیمه آماده در حال افزایش است. علاوه بر این، فرهنگ کار شرکتی که به عادات غذایی خارج از خانه کمک می‌کند، بازار قاشق و چنگال یکبار مصرف برای خدمات غذایی را نیز تقویت می‌کند.
عامل کلیدی دیگر که باعث رشد تقاضا برای محصولات کاتلری یکبار مصرف می‌شود، ترجیح مشتری برای خدمات غذایی مقرون به صرفه و راحت است.
در بخش مواد غذایی و آشامیدنی، تغییری پویا در الگوی مصرف در میان مصرف‌کنندگان رخ داده است. ظهور ارائه دهندگان خدمات تحویل آنلاین غذا و افزایش نفوذ اینترنت که از رشد حرفه تحویل مواد غذایی حمایت می‌کند، فرصت‌های سودآوری را برای تولیدکنندگان محصولات کاتلری یکبار مصرف ایجاد کرده است.
بر اساس گزارش FMI، پیش‌بینی می‌شود صنعت خدمات آنلاین غذا در چند سال آینده به سرعت 30 درصد گسترش یابد و فرصت‌های سودآوری برای فروش قاشق و چنگال یکبار مصرف ایجاد کند.

 

کدام فرآیند ساخت برای محصولات کاتلری یکبار مصرف ترجیح داده شده است؟

ترموفرمینگ فرآیند ساخت ترجیح داده شده برای محصولات کاتلری یکبار مصرف است. از نظر فرآیند ساخت، بیش از 58 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. در حالی که سهم برش قالب، به طور قابل‌توجهی کمتر است، انتظار می‌رود این روش در سال‌های آینده با سرعت بیشتری گسترش یابد. این فرآیند، نظمی یکنواخت را در محصول نهایی ایجاد می‌کند و سرعت نیز عامل موثر دیگری است که انتظار می‌رود موجب رشد این بخش گردد.

مصرف کننده اصلی محصولات کاتلری یکبار مصرف کیست؟

انتظار می‌رود که فروشگاه‌های خدمات غذایی سهم بازار را با 140 درصد از سهم فعلی بازار به دست آورند که بخش عمده بازار است. این بخش در حال حاضر حدود 60 درصد از سهم بازار محصولات کاتلری یکبار مصرف را به خود اختصاص داده است. این امر ناشی از گسترش سریع هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های خدمات سریع (QSR) در سطح جهانی است.

کدام کانال برای فروش محصولات کاتلری یکبار مصرف ترجیح داده شده است؟

خرده فروشان به فعالیت‌های اقتصادی و بازاریابی خود برای حداکثر فروش محصولات کاتلری یکبار مصرف ادامه خواهند داد. طبق اعلام FMI، فروش از طریق کانال‌های خرده‌فروشی در سال 2021 به 43 درصد رسید. تعداد بیشتر سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها، کانال‌های تخصصی و سایر خرده‌فروشان، چشم‌انداز فروش را به حداکثر رسانده است. در حالی که فروش مستقیم در بین کانال‌های فروش در رتبه دوم باقی مانده است، انتظار می‌رود رشد خرده‌فروشی الکترونیکی با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
free statistics